ליצמן והסופגניה: איש עומד על פסי הרכבת ומתריע

תנסו לבקש מסבתא מסעודה לא להכין ספינג' לנכדים, מסבתא ביילא שלא תעיז להכין חרמזאלך ומסבתא רחל לא להכין את המסורתיות שלה עם ריבת תות וערימות של אבקה, חרף כל המלחמות והחרמות לסופגניה כושר השרדות ואהדה היסטרית והיסטורית כך שלא יעזור בית דין
אתי קצבורג 2 Comment on ליצמן והסופגניה: איש עומד על פסי הרכבת ומתריע

סתם מעניין האם קם עידן חדש בו חבר כנסת חרדי נלחם למעשה בסממן דתי שמסמל את חנוכה לאורך ההיסטוריה? • האם מלחמת הבריאות תכחיד את עידן הסופגניות או שהנאומים ימשיכו, הקונדיטוריות ימשיכו לייצר והשוק ימשיך לגלגל מליונים של סופגניות?

צילום: Hadas Parush/FLASH90
תנסו לבקש מסבתא מסעודה לא להכין ספינג' לנכדים, מסבתא ביילא שלא תעיז להכין חרמזאלך ומסבתא רחל לא להכין את המסורתיות שלה עם ריבת תות וערימות של אבקה, חרף כל המלחמות והחרמות לסופגניה כושר השרדות ואהדה היסטרית והיסטורית כך שלא יעזור בית דין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היא קטנה, שחומה, עגלגלה וריחנית ולא מפסיקה לייצר כותרות, בטורים הקודמים עסקנו באבולציה שלה, ביופי שלה בכמיהה אליה ובתוצאות שהיא מייצרת, אז מה יש בה תכלס שהיא לא יורדת מהשיח הציבורי, ואם תרצו  מהפה הציבורי.

מחד ייצורה הפך לבייבי של הקונדיטורים,החל מסוכות עד הרבה אחרי חנוכה דואגים לקשט אותה מכל זווית, מכינים אותה במיני סגנונות,טעמים ומליות,מקשטים אותה ועורכים לכבודה פסטיבל חגיגי משוח בשמן מאידך טופלים עליה רע, מואסים בה, שונאים אותה, מגלגלים אותה מכל המדרגות, בזים לה. הסופגניה.

ביומיים האחרונים הרשת גועשת מנאומו של ח"כ ליצמן כשהנושא הבוער והחם תרתי משמע זה המלחמה בסופגניות: "אני קורא לציבור להימנע מאכילת סופגניות עתירות שומן", אמר ליצמן בכנס של עמותת "מהיום" שמקדמת אורח חיים בריא. לדבריו "אפשר למצוא תחליפים לכל דבר היום ואין שום צורך שנלעיט את ילדינו בסופגניות שאינן תואמות ערכי הבריאות והתזונה הנכונה".

כמי שחרט על דגלו טיפול במגיפת הג'אנק פוד,ולאחר מלחמה קודמת ב'מקדונלס' ליצמן מסמן יעד אחר יעד בנסיון להפוך את העולם לבריא יותר,כל הצהרה שלו מוציאה גופים גדולים משלוותם וגורמת לחלקם לזוע באי נוחות אך זה מעניין את החבר כנסת השאפתן כשלג דאשתקד,מבחינתו הוא נמצא בשליחות במשרד הבריאות הוא חף האינטרסים אישיים או ממניעים כל שהם ומטרתו היחידה לשיטתו היא להציל אנשים פשוטו כמשמעו.

סתם מעניין האם קם עידן חדש בו חבר כנסת חרדי נלחם למעשה בסממן דתי שמסמל את חנוכה לאורך ההיסטוריה? האם מלחמת הבריאות תכחיד את עידן הסופגניות, או שהנאומים ימשיכו, הקונדטוריות ימשיכו לייצר והשוק ימשיך לגלגל מליונים של סופגניות?.

תנסו לבקש מסבתא מסעודה לא להכין ספינג' לנכדים, מסבתא ביילא שלא תעיז להכין חרמזאלך ומסבתא רחל לא להכין את המסורתיות שלה עם ריבת תות וערימות של אבקה, חרף כל המלחמות והחרמות לסופגניה כושר השרדות ואהדה היסטרית והיסטורית כך שלא יעזור בית דין.

אז נכון המעשה של ליצמן הוא חשוב,הוא מעורר מחשבה הוא דומה לאיש על הפסים שעומד ומתריע על סכנת הרכבת, אך במקרה הזה הרכבת דוהרת, השוק משתכלל משנה לשנה, משפחות שלימות חיות מההכנסות של התקופה הזו, אנשים ממשיכים לצרוך את זה כחלק ממצוות החג, והסיכוי שכל זה ייפסק בגלל אי אלו נאומים אפסי.

מה עוד שבכירים במשק, יחצנים ופרסומאים לא טומנים את ידם בצלחת ועם כל אמירה כזו הם יוצרים עליהום סביב ליצמן על אמירותיו ה'פופוליסטיות' ,לטענתם,בכדי למשוך אש וליצור כותרות.

עם מי הצדק? האם ליצמן יצליח במהפכה המפלצתית הזו?(הוא עובד קשה על זה וטומן ידיו בצלחת לשם שינוי) ימים יגידו, עד אז תנו לאכול בשקט עוד כמה סופגניות לפני שהן יהיו בסכנת הכחדה ונוכל למצוא אותם במוזאון הלאומי של ישראל.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    תרגיעו!!! הוא לא אמר שאיסור דאורייתא לאכול סופגניות, יהרג ואל יעבור
    רק עורר את תשומת הלב שלנו, וזה יפה וראוי!

  2. 1

    הגזמת, סממן דתי?
    הסממן של חנוכה זה הדלקת נרות, ניצחון של רבים על מעטים על ידי לימוד..
    אבל סופגניה???סתם המצאה שהדביקי לחנוכה…
    את יודעת שמן ושמן… (אפשר גם לאכול צ'יפס מטוגן)
    אז צריך להזהר שמוכרים על סממני דת.. כי כך מאבדים את העיקר והטפל (שהוא אפילו לא טפל הוא בכלל לא קשור)הופך להיות עיקר